Αρμπαρόριζα στο αίθριο του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ελευσίνας |
Η
δημιουργία του αίθριου
Πανοραμική άποψη του αίθριου |
Οι κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη φυτών και
λουλουδιών στο αίθριο του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ δημιουργήθηκαν μόλις πέρσι την πρώτη χρονιά
λειτουργίας του σχολείου. Η ομάδα φυτικής παραγωγής του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ αφαίρεσε
πέτρες και πρόσθεσε χώμα ώστε να δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες για φύτευση
και ανάπτυξη των φυτών.
Συλλογή αρμπαρόριζας |
Χρειαστήκαμε 7 ημέρες για να ολοκληρώσουμε τις εργασίες
και να δημιουργήσουμε ένα χώρο στο εσωτερικό του σχολείου κατάλληλο για την
ανάπτυξη αρωματικών φυτών και λουλουδιών.
Στην συνέχεια επιλέξαμε τα αρωματικά φυτά και
σχεδιάσαμε ένα πλάνο φύτευσης με τις κατάλληλες
αποστάσεις. Διαλέξαμε αρμπαρόριζα, λεβάντα, μέντα και δενδρολίβανο.
Δενδρολίβανο |
Επειδή πλησίαζε
το καλοκαίρι τοποθετήσαμε λάστιχα για αυτόματο πότισμα. Η ομάδα του τμήματος
φυτικής παραγωγής του σχολείου ασχολείται καθημερινά με το αίθριο του σχολείου.
Το βοτάνισμα είναι μια εργασία που γίνεται σε εβδομαδιαία βάση όπως και το
πότισμα. Η σημασία του αίθριου για το σχολείο δεν αφορά μόνο το όμορφο οπτικό
αποτέλεσμα που επιφέρει ένας κήπος στο εσωτερικό ενός κτιρίου.
Αίθριο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ελευσίνας |
Το αίθριο έχει αποτελέσει μια ιδανική αφορμή για να
συζητήσουν οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος φυτικής παραγωγής για
τα αρωματικά φυτά και την σημασία τους, τις διαφορές και ομοιότητες που έχουν
τα φυτά και την φροντίδα που χρειάζεται για να αναπτυχθούν. Ένα από τα
πλεονεκτήματα του αίθριου είναι ότι βρίσκεται πολύ κοντά στο εργαστήριο της φυτικής
παραγωγής. Έτσι, πολλές φορές όταν χρειάζεται να περάσουμε από την θεωρία στην
πράξη δεν χρειάζεται να απομακρυνθούμε αρκετά από την αίθουσα. Εκτός από αυτό ,ο
χώρος είναι κατάλληλος σε κάποιες περιπτώσεις για την αποφόρτιση των μαθητών της
ειδικής αγωγής
Η
δεύτερη χρονιά
Παραγωγή λικέρ αρμπαρόριζα |
Μετά από ένα καλό βοτάνισμα που έγινε έπειτα από την
επιστροφή μας από τις καλοκαιρινές διακοπές το αίθριο ήταν έτοιμο ξανά. Η
αρμπαρόριζα και η μέντα είχαν μια πολύ καλή ανάπτυξη και γεννήθηκε τότε η ιδέα από
το εργαστήριο της μαγειρικής για την δημιουργία δυο καινούριων λικέρ(σ.σ
Λεπτομέρειες για όλα τα λικέρ σε επόμενο ποστ). Οι μαθητές συνέλεξαν φύλλα και από
τα δυο φυτά και η παραγωγή τους έγινε στο τμήμα μαγειρικής του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ
Ελευσίνας. Το λικέρ αρμπαρόριζα και το λικέρ μέντα αποτέλεσαν τα δυο καινούρια προϊόντα
τα οποία διατέθηκαν στο πασχαλινό παζάρι του σχολείου.
Αυτή η διαδικασία ήταν η
ιδανική ευκαιρία για να βιώσουν οι μαθητές την καλλιέργεια ενός φυτού, την
παραγωγή προϊόντος από τα φύλλα του φυτού και την διάθεση του στο παζάρι μέσω
του σχολικού συνεταιρισμού.
Λικέρ αρμπαρόριζα στο πασχαλινό παζάρι |
Δηλαδή τα τρία στάδια μέσα από τα οποία
δημιουργείτε και διατίθεται στην αγορά κάθε προϊόν. Δημιουργήσαμε επίσης ετικέτες
για τα μπουκάλια με την βοήθεια της καθηγήτριας πληροφορικής του σχολείου μας.
Η διαδικασία της
παραγωγής του λικέρ είναι απλή και εύκολη προσαρμοσμένη στις δυνατότητες των
μαθητών της ειδικής αγωγής. Αυτές είναι οι δυο συνταγές των καινούριων λικέρ από το τμήμα
μαγειρικής του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ελευσίνας και το μυστικό δεν είναι πια μυστικό:
φωτογραφία:Γιάννης Μπαμπαλίδης |
Λικέρ αρμπαρόριζα
1.500ml κρασί ημίγλυκο
50 φύλλα φρέσκα αρμπαρόριζα
1 κιλό ζάχαρη
Όλα μαζί τα βάζουμε σε γυάλα για 20 ημέρες
στον ήλιο
Σουρώνουμε και είναι έτοιμο
|
φωτογραφία:Γιάννης Μπαμπαλίδης |
Λικέρ Μέντα
1 λίτρο τσίπουρο
1 κιλο ζάχαρη
500 gr φύλλα φρέσκα μέντας
Όλα μαζί τα βάζουμε σε μια γυάλα για 20 μέρες στον ήλιο
Σουρώνουμε και είναι
έτοιμο
Η καλλιέργεια λουλουδιών στο αίθριο του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ελευσίνας
Φέτος για πρώτη φορά καλλιεργήσαμε λουλούδια στο αίθριο
όπως είδαμε στην προηγούμενη ανάρτηση. Εκτός από την ίριδα που είδαμε σε
προηγούμενο ποστ καλλιεργήσαμε φρέζες, νεραγκούλες και ανεμώνες. Φυτέψαμε τους βολβούς
στις αρχές του φθινοπώρου και παράλληλα παρακολουθήσαμε ολόκληρη την διαδικασία
της ανάπτυξης του φυτού μέχρι την ανθοφορία.
Νεραγκούλες |
Bright Eyes-Ανθίζει το καλοκαίρι και έχει μικρά πολύχρωμα άνθη |
Νεραγκούλες |
Στο μέλλον σκεφτόμαστε να συνεχίσουμε την καλλιέργεια
αρωματικών φυτών και λουλουδιών στο αίθριο του σχολείου. Θα δώσουμε επίσης έμφαση στην καλλιέργεια των φυτών που θα μπορούσαν να μας προσφέρουν νέα προϊόντα για το παζάρι
του σχολείου μας όπως έγινε με την αρμπαρόριζα και την μέντα.
Ο κύκλος της παραγωγής και πώλησης ενος προιόντος στο μικρό χώρο ενός σχολειου ειδικής αγωγής
Απο την παραγωγή στην πώληση |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου